Co dwie osie, to nie… trzy?
Współczesne warunki rynkowe wymuszają na przewoźnikach ciągłe ograniczanie kosztów transportu.
Jednym z rozwiązań to naczepy o lekkiej konstrukcji z zawieszeniem dwuosiowym .
Po testach postanowiliśmy zamówić i zakupić takie naczepy w konfiguracji standard i mega .
Jakie korzyści dają naczepy dwuosiowe?
Konstrukcja dwuosiowa pozwala na ograniczenie opłat drogowych w państwach gdzie uwzględniana jest opłata od ilości osi np. Niemcy. Dzięki tej konstrukcji powinny zostać ograniczone koszty związane z wymianą ogumienia . Dodatkowym plusem są mniejsze opory toczenia wpływające na zużycie paliwa. Poza tym mniejsza masa własna naczepy pozwala załadować i przewozić 24 tonowe ładunki a jazda na pusto lub z lekkimi (do 10 ton) ładunkami generuje jeszcze większe oszczędności . Przedstawione w dużym skrócie zalety pozwalają na średnie oszczędności paliwa do 2 litrów na 100km.
Zastanawiasz się jak to możliwe?
Lekka konstrukcja uzyskana dzięki stali o wyjątkowej wytrzymałości , specjalnie perforowanej ramie oraz zastosowane wzmocnione dwie osie, pozwalają na zwiększenie nacisku na oś do 10 ton. Dzięki temu ładowność takiej naczepy, to aż 24 tony.
Brzmi świetnie?
Nasze nowe dwuosiówki wyruszyły już w trasę, wypatrujcie ich na drogach, a my czekamy na wyniki ich pierwszych osiągów.